-0.2 ℃

Tallinna lennujaamas avati iseteeninduslik pagasiloovutus AirBalticu ja SAS-i reisijatele

19.07.2022

Alates 07. juulist on kõigil reisijatel, kes lendavad AirBalticu või SAS-iga ja kellel on äraantav pagas, võimalik see iseseisvalt lennule registreerida ja seeläbi kiiremini lennule jõuda. 

AS-i Tallinna Lennujaam juhatuse liikme Katrin Hageli sõnul on taoline lahendus oluliseks sammuks reisijateekonna mugavamaks ja lennujaama digitaalsemaks muutmisel. „Tänaseks on juba harjumuspäraseks muutunud see, et lennule registreeritakse lennufirma veebis ehk tehakse online check-in ning pardakaarti näidatakse telefonist. Seni tuli aga kõigil, kellel oli äraantav pagas, seista järjekorras, et oma pagas lennule registreerida. Meil on hea meel, et saime juulis avada iseteenindusliku pagasiloovutuse võimaluse kõigile, kes lendavad AirBalticu või SAS-iga ning teeme tööd selle nimel, et lennufirmade nimekirja uuest aastast veelgi laiendada,“ rääkis Hagel ning lisas, et iseteeninduslikud pagasiloovutuse punktid asuvad check-in laudades 1-4 ning nende kasutamiseks peab reisijal olema tehtud online check-in. “Iseteenindusliku süsteemi kaudu on pagas võimalik loovutada kuni 24 tundi enne väljalendu ehk pagasi võib juba varem lennujaama ära tuua.” Iseteenindus on avatud ajavahemikus 04:00-21:00.

Hagel kinnitab, et süsteemi kasutamine on väga lihtne ning kõik toimub ühes kohas. „Protsessi alustamiseks tuleb skanneerida pardakaart, kinnitada reisija nimi, lennunumber, sihtkoht ja fakt, et äraantavas pagasis ei ole ohtlikke aineid. Seejärel pagas kaalutakse ja masin väljastab pagasisildi, mille reisija peab vastavalt juhendile pagasi külge kleepima. Kui pagasisilt on korralikult paigutatud, tuleb süsteemis tegevus kinnitada ning valmistada pagas transpordiks ette. Selleks tuleb skanneerida pagasisildil olev triipkood, misjärel käivitub pagasilint ning konveier transpordib pagasi sorteerimisalasse. Reisijale väljastab süsteem kviitungi, mis kinnitab pagasi registreerimist.“

Hageli sõnul on taoline lahendus kasutusel paljudes lennujaamades üle maailma ning mängib olulist rolli reisijateekonna mugaval ja kiirel läbimisel, aidates seeläbi kaasa reisijarahulolu tõusule. „Loomulikult jääb endiselt alles check-in lauas toimingu teostamise võimalusel ning lennujaama töötajad on alati valmis kõiki, kes soovivad iseteenindust proovida, juhendama.“

Vaata iseteenindusliku pagasiloovutuse protsessi tutvustavat videot siin.