-9.3 ℃

Stipendiumid

Tallinna Lennujaam annab juba 2007. aastast alates välja stipendiumi Eesti Lennuakadeemia side- ja navigatsioonisüsteemide käitamise ja lennundusettevõtte käitamise eriala üliõpilastele, mis on osa selle eriala populariseerimisest ning järelkasvu kasvatamisest.

Oktoobris kuulutati välja konkursid Eesti Lennuakadeemia fondi AS-i Tallinna Lennujaam, Fort Aero AS-i ja Pühajärve stipendiumide eraldamiseks. Stipendiumid anti üle 15. detsembril toimunud Lennuakadeemia üliõpilaste jõulupeol.

AS-i Tallinna Lennujaam stipendium on lennunduskorralduse, side- ja navigatsioonisüsteemide ning lennundustehnika õppekava side- ja navigatsioonisüsteemidele spetsialiseerunud üliõpilastele. Kandideerimiseks olid vajalikud taotlus, CV ja essee ja arvestati ka õppetulemusi. Komisjon otsustas stipendiumid eraldada kahele tudengile:

Meil on hea meel tutvustada seekordseid stipendiaate, kellega viisime läbi väikese intervjuu ning kes oli nõus ka oma essee avaldamisega.

Saage tuttavaks – Triinu Tõnts

Mis Sind lennunduse juures paelus, kui otsustasid ELA-s õppima hakata?

Lennundus on minu jaoks alati tundunud väga müstilise ja põnevana – kuidas ikkagi lennuk õhus püsib, milliseid tegevusi igapäevaselt nende jaoks tehakse, kuidas lennujaamas kõik asjad toimivad. Kui käisin gümnaasiumi alguses ELA-s tudengivarjuks, siis sain ainult indu ja teadmisjanu juurde ning nii ma selle lennunduspisiku sain.

Kuidas näed enda tulevikku Eesti lennundusvaldkonnas?

Näen ennast kindlasti Eesti lennunduses töötamas ja siia panustamas. Leian, et kuigi meie lennundus pole liiga suur, on siin siiski palju avastada ning jagub rohkelt mitmekülgseid väljakutseid, mida vastu võtta.

Miks otsustasid konkursil osaleda ja kuidas jõudsid selle teemani?

Olen alati seda meelt olnud, et kui vähegi aega ja jaksu on, siis erinevatest võimalustest tuleks kinni haarata, sest kunagi ei tea, kuidas need lähevad või kuhu edasi viivad. Nii ei saanud ka seekord esseekonkurssi vahele jätta. Teema “Õhusõidukite lammutamiseks vajalik taristu lennuväljadel” valisin sellepärast, et sellest protsessist üleüldiselt kirjutamise ja materjalide lugemise käigus rohkem teada saada ning samuti tahtsin ennast proovile panna, et kuidas ma uuest teemast läbi hammustan.

Millisena kirjeldad end väljapool lennundust ja akadeemiat?

Lisaks lähedastega koosveedetud ajale meeldib mulle ka kooliväliselt erinevaid tegevusi teha ja pidevalt uusi kogemusi juurde saada. Aitan isa ettevõttel sotsiaalmeediat teha, käin meeleldi kodumetsade ja -rabade vahel jooksmas, loen mõnd head raamatut või mängin vanu kitarrilugusid. Kindlasti ei saa mainimata jätta ka reisimist, mis alati kogemustepagasit suurendab ning Tallinna lennujaamas maandudes ja nüüd neid protsesse ning “telgitaguseid” rohkem mõistes tunnen alati, et olen päriselt kodus ja olen valinud õige eriala.

Saage tuttavaks – Nikita Razguljajev

Mis Sind lennunduse juures paelus, kui otsustasid ELA-s õppima hakata?

Mind on alati huvitanud insenerivaldkond ja kui lõpetasin keskkooli siis jäi valik Tallinna Tehnikaülikooli ja Lennuakadeemia vahel. Tahtsin, et õpe oleks praktiline ning see oleks elektroonika ja programmeerimisega seotud. Valik osutus Lennuakadeemia kasuks ja ma pole seda otsust kordagi kahetsenud.

Kuidas näed enda tulevikku Eesti lennundusvaldkonnas?

Kuna Eesti lennundussektor ei ole väga suur, siis lähiaja perspektiivis sooviksin töötada Lennuliiklusteeninduses insenerina või siis tarkvara arendajana, kes arendaks side, navigatsiooni või meteoseadmeid.

Miks otsustasid konkursil osaleda ja kuidas jõudsid selle teemani?

Otsustasin osaleda konkursil, et end proovile panna. Teemaks valisin “Õhusõidukite lammutamiseks vajalik taristu lennuväljadel”, sest pean seda perspektiivikaks suunaks, kuhu ka Tallinna lennujaam võiks tulevikus liikuda.

Millisena kirjeldad end väljapool lennundust ja akadeemiat? 

Väljaspool lennundust tegelen aktiivselt spordiga ning vabal ajal osalen üliõpilasprojektis Solaride, mis loob Eesti esimest päikeseautot.