Reet Härmati imelised reisimuljed Itaaliast

23.07.2020

Öli Organic Skincare brändi looja ning jumestuskunstnik Reet Härmat veetis juuli alguses erakordselt toreda nädala Itaalias, kus sai nautida eksklusiivseid elamusi ilma turistide seas tunglemata.

Soetasin lennupiletid niipea, kui olin veendunud, et reisida saab üsnagi ohutult ja leidub otselend Tallinna Lennujaamast Milanosse. Mind inspireerisid ühe hea Facebooki-sõbra postitused, kes just Itaaliat külastas.

Lendasin Ryanair lennuliiniga Tallinna otse Bergamo lennujaama. Lend on väga mugaval ajal ja meeldivalt lühike, kõigest kahe ja poole tunniga oled kohal. Lendasin käsipagasiga, sest soetasin pileti, mis lubas kaks kotti pardale, see on eriti tore lühemate suvereiside puhul kuna sa ei pea ootama pagasiliinilt oma kohvrit ja samas kõik vajalikud asjad mahuvad kaasa. Veel meeldis mulle, et Ryanair pakub võimalust pileteid ostes tasuda süsinikumaksu, et veidigi panustada tagasi keskkonda. Rõõm on lennata vastutustundliku lennufirmaga.

Milanost, kus elab minu hea sõbranna Maria, kes koostas ka kogu edasise reisiplaani, läks sõit edasi rongiga Veneetsiasse. See oli minu esimene Veneetsia külastus. Olin juba ammu unistanud ühe maailma romantilisema koha külastamisest, aga pelgasin turistide horde ja kõrget hinnataset. Oli õige otsus teha selle kohaga tutvust nüüd – ajal, mil koroonaviirus on juba paljudes kohtades kontrolli all. – tänavad/kanalid olid puhtad prügist ja ei mingeid turistide masse. Oli parajalt palju inimesi, ei pidanud ootama restorani laua järjekorras ning gondlisõidu kauplesime poole hinnaga! Hotellide hinnad olid kahanenud tubli kaks kolmandikku! Casanova hotell oli väga hea valik hinna ja asukoha suhtes. Veneetsia saarte vahel toimib kiire praamiühendus, nii saime käidud kolme päeva jooksul mitmes erinevas kohas, ööbides ühes ja samas kohas.

Ebamaise lõunasöögi elamuse saime Torcello saarel paiknevas ikoonilise staatusega Locanda Ciprianis, veel nautisime väikest rannapuhkust Lido saarel, Aadria mere liivasel rannal. Sel saarel toimub kord aastas septembris kuulus Veneetsia filmifestival. Tagasiteel Veneetsiast, tegime 3h peatuse Veronas. Jalutasime mõõda Arena amfiteatrist ja muidugi Casa di Giulietta rõdu all sai pilti tehtud ning oma südamesoovid lendu lastud! Imemaitsva puravikupasta mälestus on samuti Veronast, täiesti tavalisest tänavaäärsest restoranist.

Kõik seiklused Veneetsias, Veronas ja Milanos olid erilised, aga kõige rohkem hindan võimalust, mis meil täiesti juhuslikult Veneetsias tekkis. Tehes päeval plaane, mis muuseume võiks külastada, seadsime sammud Teatro La Fenice poole, kuna oleme sõbrannaga mõlemad suured ooperi fännid. Uskumatult vägev elamus oli liikuda ringi giidi saatel selles erilises hoones, saime istuda kuninglikus loožis ja teha pilte kaunitest saalidest, mis olid inimtühjad ning kogu oma ilus nähtaval. Ühtäkki küsis giid meilt, kas sooviksime õhtusele etendusele tulla. Tuli välja, et teater täitsa töötab ja õhtul on kavas Vivaldi esimene ooper “Ottone in Villa”. Piletite hinnad olid väga soodsad ja nii saime endale terve rõduboksi, kuna kehtisid piirangud inimeste arvule boksides. Teatrisse sisenedes pidi kandma maski, aga etenduse ajal mitte. See oli üks meeldejäävaim elamus reisist. Ma ei oleks osanud unistadagi sellisest eksklusiivsest kogemusest. Ja oh, millise südamlikkusega plaksutas publik artistidele, aplaus ei tahtnud vaibuda.

Ma polnud neis paikades varem käinud ja mul puudub võrdlusmoment, aga ma aiman, et tavaliselt on juulikuus Itaalia turismiatraktsioonid rahvast täis. Sellepärast on just praegu nii mõnus reisida. Kuna paljudes riikides on kahjuks veel reisi piirangud, siis on üleüldiselt turiste igal pool vähem. Näiteks ei kohanud me turiste Aasiast ega ka Ameerikast, kes muidu kindlasti Veneetsiat armastavad külastada. Kindlasti on see suvi turiste vähem, kuulda oli itaalia keelt – kohalikud ise reisivad palju ringi, saksa keelt ja ka hollandi keelset juttu. Venelasi ja ukrainlasi minimaalselt. Usun see on tingitud mõningate maade karantiini nõuetest ja paljud lihtsalt kardavad veel reisida viiruse teise laine kartuses.

Mul oli unistus väisata Duomo katust nii, et saaksin seal uhkes üksinduses jalutada ja see õnnestus! Ei mingeid järjekordi ega tunglemist ning samas on paljud muuseumid juba avatud. Ka restoranides oli tunda, et suhtumine turistidesse on ekstra hoolas, sest küllap kehtib siinkohal ütlus – saad alles siis aru asjadest, kui neid enam pole. Tundub, et restoranide ja poodide pidajad tõesti igatsevad endiseid aegu ja iga klienti koheldakse nüüd kui kuningat. Ka hindade suhtes võib tõdeda, et on meeldiv muutus toimunud, kuigi see ei kehti kõigi tipprestoranide kohta vaid pigem kohvikute ja väikeste baaride kohta. Lauda on kindlasti kergem saada populaarsetesse kohtadesse, kui varasemal ajal.

Minule isiklikult tundus reisimine ohutu. Inimesed kannavad seal kus vaja maske, keegi ei protesteeri reeglite vastu vaid austavad iga riigi/koha reegleid. Näiteks Milanos pikendati veel kuni 31.07 tänavatel maskide kandmise nõuet, samas Veneetsias seda ei nõuta. Maski peab kandma hotelli või kauplusesse sisenedes ja ühistranspordiga sõites. Täiesti võimalik on distantsi hoidmine reisides, seda sai järgida nii lennukis kui rongides. Igas avalikus asutuses on väljas kätepuhastusgeel ja järgitud kõiki ohutusnõudeid.

Julgustan kõiki nautima seda erilist aega ning elamusi, mida pakub Euroopa oma mitmekesisuses. Kui sina ega sinu lähedased ei kuulu riskigruppi, siis oleks kahju jätta sellistel seiklustel juhtumata!

×

Et paigaldada Lennujaama äpp enda seadmesse vajuta ja siis "Add to Home Screen"