Erivajadustega reisija

Lennu sujuvaks kulgemiseks peaks lennufirmat reisija erivajadustest teavitama juba lendu broneerides.

Lennujaama saabudes võtke kohe ühendust vastava lennufirma registreerimislaua töötajaga ja veenduge, et firma on registreerinud kõik teie vajadused, millest olete reisi broneerides teada andnud.

Enne lendu

Andke lennufirmale teada, kui:

  • vajate erilist abi pagasiga,
  • vajate erilist abi lennukisse või lennukilt reisiterminali jõudmiseks,
  • kasutate akutoitel ratastooli,
  • olete vaegkuulja ning vajate personaalset informatsiooni,
  • reisite koos juhtkoeraga,
  • kasutate mobiilset hapnikuseadet.

NB! Eri lennuettevõtjatel võivad olla erinevad nõuded ja tingimused. Soovitame reisijatel end enne reisi nendega kurssi viia, võttes ühendust lennufirmaga või pileti müünud esindajaga.

Kui vajate hapnikuaparaati, teavitage lennufirmat aegsasti seadme tüübist. Enamik lennufirmasid lubab reisijal kaasa võtta seadmed lennu ajal kasutamiseks.

Kui reisi jooksul lendate mitme firma lennukitega või erinevate lennukitüüpidega, uurige juba reisi broneerides, kas teie seadmeid, akusid ja muid tarvikuid aktsepteerivad kõik lennufirmad, kelle teenust kasutate.

Lennujaama saabudes võtke kohe ühendust vastava lennufirma registreerimislaua töötajaga ja veenduge, et firma on registreerinud kõik teie vajadused, millest olete reisi broneerides teada andnud.

Lennujaamas

Tallinna Lennujaamas on liikumispuudega reisijatele spetsiaalsed saabumis- ja väljumispunktid:

  • terminalis infolaua juures, kus asub telefon lühinumbriga 8288;
  • terminali põhikorrusel, kus paiknevad vastava märgistusega kohad.

Nimetatud punktides saab liikumispuudega reisija teatada saabumisest lennujaama ja paluda vajadusel abi. Soovides ratastooli, helistage telefonil +(372) 605 8288 (vastab ööpäev ringi).

NB! Vahemaad lennujaama väravate vahel võivad eri lennujaamades olla eri pikkusega, seetõttu varuge lennule jõudmiseks piisavalt aega.

Erivajadustega reisija teenindamise standard

Tallinna Lennujaam osutab liikumispuudega reisijale igakülgset abi nii kiiresti kui võimalik ka siis, kui reisija ei ole teinud broneeringut.

Liikumispuudega reisija peab informeerima lennufirmat abi vajamisest vähemalt 48 tundi enne lennu väljumist. Lennufirma/reisikorraldaja teavitab lennujaama vähemalt 36 tundi enne väljalendu või nii varakult kui võimalik.

Liikumispuudega reisija, kes on teatanud oma saabumisest vähemalt 36 tundi enne lendu ja broneerinud abistamise, peab siiski arvestama abistamise ooteajaga:

80% reisijatest – kuni 10 minutit;

90% reisijatest – kuni 20 minutit;

100% reisijatest – kuni 30 minutit.

 

Juhul kui liikumispuudega reisija ei ole broneerinud abistamist, on abistamise ooteajad järgmised:

80% reisijatest – kuni 25 minutit;

90% reisijatest – kuni 35 minutit;

100% reisijatest – kuni 45 minutit.

 

Liikumispuudega reisija, kes on teatanud oma saabumisest vähemalt 36 tundi enne lendu ja broneerinud abistamine, jõuab väravasse, lounge’i või õhusõiduki juurde:

80% reisijatest – kuni 5 minutit pärast „blokeeringut“;

90% reisijatest – kuni 10 minutit pärast „blokeeringut“;

100% reisijatest – kuni 20 minutit pärast „blokeeringut“.

 

Juhul kui liikumispuudega reisija ei ole broneerinud abistamist, on ooteajad järgmised:

80% reisijatest – kuni 25 minutit pärast „blokeeringut“;

90% reisijatest – kuni 35 minutit pärast „blokeeringut“;

100% reisijatest – kuni 45 minutit pärast „blokeeringut“.

 

Lisaks eeltoodule loetakse liikumispuudega reisija saabuvaks broneeringuga reisijaks juhul, kui lennujaama on informeeritud mitte hiljem kui 45 minutit enne arvatavat saabumisaega.

Laadi alla: Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus puudega ja liikumispuudega isikute õiguste kohta lennureisil.